Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Samorządowy portal internetowy

Miasto i Gmina Pierzchnica

Gmina z potencjałem

Gmina z potencjałem

Filtrowanie aktualności

data od

data do

Informacja dot. projektu partnerskiego pn. „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych”

1 września 2019 r. Powiat Kielecki, jako Koordynator Projektu, rozpoczął wspólnie z 3 poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach oraz 3 instytucjami zagranicznymi realizację projektu partnerskiego pn. „Akademia Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych”, w ramach Programu – ERASMUS + ; Akcja 2: „Partnerstwa strategiczne – Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej”.

Partnerzy Projektu:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bodzentynie;
Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Chmielniku;
Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Piekoszowie;
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Stowarzyszenie Ruchów Europejskich (ATLME) – Portugalia;
Innovation Frontiers IKE – Grecja;
Średnia Szkoła Zawodowa Bedekovčina – Chorwacja

Cel główny projektu: Wypracowanie modelu efektywnego rozwijania kompetencji kluczowych uczniów ze SPE poprzez podniesienie umiejętności zawodowych nauczycieli/specjalistów/konsultantów  w zakresie włączających form i metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania narzędzi ICT.

Cele szczegółowe projektu:

  • poznanie zagranicznych modeli diagnozy i wsparcia ucznia ze SPE;
  • wykorzystanie zagranicznych doświadczeń na gruncie własnej placówki;
  • poznanie zagranicznych rozwiązań w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów;
  • zapoznanie kadry kierowniczej poszczególnych placówek z systemami edukacyjnymi, modelami edukacji włączającej i metodami nauczania funkcjonującymi w kraju partnerskim w zakresie diagnozy i wsparcia ucznia ze SPE. 

Rezultaty miękkie:

  • wypracowanie zasad współpracy instytucjonalnej ukierunkowanej na rzecz wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (wypracowanie reguł współpracy między organem prowadzącym, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówką doskonalenia nauczycieli i szkołami, rodzaje i formy wsparcia);
  • poszerzenie umiejętności zawodowych i wzrost doświadczenia w zakresie diagnozy
    i wsparcia ucznia ze SPE, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z Zespołem Aspergera oraz ucznia zdolnego;
  • przygotowanie szkół zaangażowanych w realizację założeń projektowych do efektywnej realizacji idei edukacji włączającej;
  • wypracowanie mechanizmów zapewniających osiągnięcia  edukacyjne wszystkim uczniom narażonym na wykluczenie, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów ze SPE.

Rezultaty twarde:

  • scenariusze krajowych spotkań warsztatowych oraz konsultacji e-learningowych
    w zakresie SPE ucznia w obszarach wskazanych w projekcie;
  • poradnik dla nauczycieli, zawierający obudowę merytoryczną z zakresu tworzenia
    i modyfikacji programów nauczania dla uczniów ze SPE, uwzględniający dobre praktyki, narzędzia i metody wypracowane w krajach partnerskich podczas prac nad międzynarodowym kursem e-learningowym;
  • cyfrowe laboratorium metod i form pracy z uczniem ze SPE;
  • międzynarodowy kurs e-learningowy dotyczący metod i sposobów pracy z uczniami ze SPE, uwzględniający dobre praktyki w poszczególnych krajach partnerskich, ze szczególnym zaakcentowaniem kreatywnego wykorzystania narzędzi ICT.

Oddziaływanie i korzyści długoterminowe projektu:

  • zwiększenie efektywności wsparcia udzielanego nauczycielom pracującym z uczniem ze SPE;
  • zwiększenie u nauczycieli poziomu efektywnego i kreatywnego wykorzystania TIK
    w procesie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów ze SPE;
  • zwiększenie wiedzy nauczycieli w zakresie modeli edukacji włączającej i metod nauczania funkcjonujących w krajach partnerskich;
  • podniesienie kompetencji i umiejętności zawodowych uczestników projektu
    w zakresie wspierania uczniów o SPE;
  • zapewnienie dostępności do kursu e-learningowego dla szerokiej grupy nauczycieli;
  • podniesienie jakości pracy szkół i placówek oświatowych w zakresie diagnozy
    i wsparcia ucznia ze SPE;
  • zwiększenie jakości wsparcia udzielanego uczniom ze SPE i ich rodzicom w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych oraz edukacji włączającej.

Realizacja projektu potrwa 3 lata. W tym czasie organizowane będą cykliczne warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli pracujących z dzieckiem/uczniem z zespołem Aspergera, z dzieckiem/uczniem zdolnym, z dzieckiem/uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia).

Ponadto organizowane będą konferencje z udziałem autorytetów w zakresie 3 obszarów projektowych: uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczeń z Zespołem Aspergera oraz uczeń zdolny.

W ramach projektu została utworzona specjalna platforma edukacyjna, zarządzana przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, będąca przestrzenią wymiany wiedzy,  doświadczeń, i dobrych praktyk między partnerami projektu. Na platformie zamieszczane będą materiały i zasoby potrzebne do stworzenia cyfrowego laboratorium metod i form pracy z uczniem ze SPE oraz poradnika dla nauczycieli.

O wszystkich działaniach dedykowanych nauczycielom, będziemy Państwa sukcesywnie informować i zachęcać do uczestnictwa w nich.

 

Już 29 maja 2020 r. o godz. 10.00 organizowana będzie w ramach projektu wideokonferencja, podczas której Pani prof. dr hab. Marta Bogdanowicz wygłosi wykład autorski pn. „Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się z perspektywy  60 lat świadomości problemu dysleksji w Polsce”. Serdecznie zapraszamy na nią nauczycieli zainteresowanych tą właśnie tematyką.

Warunkiem uczestnictwa jest zalogowanie się w Systemie Obsługi Szkoleń ŚCDN (kod formy: KS30)  https://sos.scdn.pl/szczegoly.php?id_form=6629

Konferencja będzie miała charakter webinarium – link do konferencji zostanie przesłany uczestnikom w dniu poprzedzającym wydarzenie. Wszystkich zainteresowanych udziałem w konferencji bardzo prosimy o zapoznanie się z działaniem komunikatora ZOOM, który wykorzystany zostanie do przeprowadzenia wideokonferencji.

 

 

14

MAJ

2020

487

razy

czytano

1663/4122

Gmina Pierzchnica

Najnowsze aktualności

Zdjęcie: W dniu 15 września 2024r. w  jednostce Ochotniczej ...

Gmina Pierzchnica

W dniu 15 września 2024r. w jednostce Ochotniczej ...

17

wrz

2024

Logo serwisu.

Gmina Pierzchnica

Wsparcie dla producentów rolnych, którzy ponieśli ...

16

wrz

2024

Logo serwisu.

Gmina Pierzchnica

PROGNOZA NIEBEZPIECZNYCH ZJAWISK METEOROLOGICZNYCH ...

16

wrz

2024

Zdjęcie: KOMUNIKAT ŚWIĘTOKRZYSKIEGO WOJEWÓDZKIEGO LEKARZA ...

Gmina Pierzchnica

KOMUNIKAT ŚWIĘTOKRZYSKIEGO WOJEWÓDZKIEGO LEKARZA ...

12

wrz

2024

Zdjęcie: Powiatowy Przegląd Orkiestr Dętych - Strawczynek 15 ...

Gmina Pierzchnica

Powiatowy Przegląd Orkiestr Dętych - Strawczynek 15 ...

12

wrz

2024

Logo serwisu.

Gmina Pierzchnica

INFORMACJA DLA OSÓB POBIERAJĄCYCH ŚWIADCZENIA ...

12

wrz

2024

Jednostki

Zakład Komunalny w Pierzchnicy Sp. z o.o.

Punkt Wsparcia Podatnika w Chmielniku

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Organizacje pozarządowe

Zdjęcie: Galeria Gmina Pierzchnica.

Galeria zdjęć

Zdjęcie: Galeria Gmina Pierzchnica.
Logo serwisu.

Pierzchnica

Gmina z potencjałem

Zdjęcie: Galeria Gmina Pierzchnica.
Zdjęcie: Galeria Gmina Pierzchnica.
Rozlicz PIT w gminie Pierzchnica
Przekaż 1,5% w gminie Pierzchnica

„Wspieraj lokalnie” to projekt realizowany przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych we współpracy z PITax.pl.Łatwe podatki PIT Online.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.

Ukryj moduł.