
UWAGA! Właściciele nieruchomości zamieszkałych, którzy posiadają umowę z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, zobowiązani są do rozwiązania tej umowy
Od 1 lipca 2013 r. każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej położonej na terenie Gminy Pierzchnica zostanie objęty nowym systemem gospodarowania odpadami i będzie zobowiązany uiszczać opłatę na rzecz Gminy.
W związku z powyższym właściciel nieruchomości zamieszkałej, który posiada umowę z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne, zobowiązany jest do rozwiązania tej umowy (wzór wypowiedzenia i więcej informacji w załącznikach na dole strony)
Należy zwrócić szczególną uwagę na okres wypowiedzenia opisany w aktualnie obowiązującej umowie z przedsiębiorcą (firmą Remondis Sp. z o.o.), by czas jej trwania obowiązywał wyłącznie do 30 czerwca 2013 r. Przykładowo, gdy okres wypowiedzenia zawarty w umowie wynosi 3 miesiące, to wypowiedzenie umowy należy złożyć do przedsiębiorcy w terminie do 31 marca 2013r.
W przypadku nie rozwiązania umowy z przedsiębiorcą, właściciel nieruchomości będzie płacił podwójnie
1. firmie wywozowej na podstawie niewypowiedzianej umowy,
2. Gminie na podstawie nowych przepisów, które wówczas wejdą w życie.
Wypowiedzenie umowy z firmą Remondis Sp. z o.o., wraz z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, oraz załącznikiem dostarczą Państwu pracownicy Spółdzielni Socjalnej „Eko Przyszłość” podczas ich wizyty w Państwa domu. (więcej informacji: www.pierzchnica.pl/kategorie/gospodarka_komunalna )
Pracownicy spółdzielni będą mieć przy sobie upoważnienia z Urzędu Gminy do Państwa wglądu, celem identyfikacji ich tożsamości.
Uwaga!
W przypadku nieruchomości niezamieszkałych, ( sklepy, lokale gastronomiczne, domki letniskowe, zakłady produkcyjne, szkoły, kościoły, ośrodek zdrowia) na których nie zamieszkują stali mieszkańcy, a powstają odpady komunalne będą obowiązywać dotychczasowe zasady odbioru odpadów komunalnych ( właściciele tych nieruchomości muszą posiadać indywidualne umowy z przedsiębiorcą na odbiór odpadów komunalnych ).
W przypadku nieruchomości „mieszanych”, to jest nieruchomości będących w części zamieszkałymi, a w części niezamieszkałymi, właściciele są zobowiązani:
- do złożenia deklaracji i opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od części zamieszkanej na rzecz gminy,
- oraz posiadania indywidualnej umowy z przedsiębiorcą na odbiór odpadów z części niezamieszkanej.
Najnowsze aktualności





